torsdag 9 september 2010

En intervju med Emilie





Hej, vad heter du?
Jag heter Emilie Mitrasinovic och jag arbetar på Face & Body i Vällingby för tillfället, men ska snart börja på Face & Bodys nya anläggning i Bromma på Ulfsunda slott.

Hur länge har du jobbat här och vad har du för utbildning?
Det här är bara min tredje vecka. Jag utbildade mig till spa- och hudterapeut på Privatskolan för Hudvård och Spa här i Stockholm.


Vad gjorde du innan du började arbeta på Face & Body?
Jag arbetade på ett litet Spa i Sollentuna med att göra behandlingar, och har innann dess suttit i receptionen på Privatskolans salong.


Vad är det bästa med ditt yrke?
Det är ett väldigt tacksamt serviceyrke där man träffar många glada och tacksamma människor! Man hjälper människor att slappna av och hitta ett lugn mitt i den stressiga vardagen, vilket känns väldigt bra. Sen är det självklart roligt att se resultat från olika behandlingar, där man kan hjälpa kunder med alltifrån en liktorn som gör ont till att rekommendera produkter som kunden ser resultat av hemma. Det är också väldigt roligt att det här yrket är så himla brett och lärorikt! Förutom att göra behandlingar kan man även arbeta med marknadsföring, försäljning, gå olika kurser för att lära sig fler behandlingar m.m.


Hur har du utvecklats på Face & Body?
Även fast jag inte jobbat här så länge än, har jag redan lärt mig en del nya behandlingar och även fått känna på och prova märken jag inte tidigare arbetat med, vilket alltid är kul!


Tips till kunder och eventuella nya kunder?
En sak jag vill tipsa om som iallafall har hjälpt mig när det känns spänt i rygg och axlar är den omtalade spikmattan! Det känns jätteskönt när man har legat på den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar