onsdag 13 oktober 2010

Bortglömda fötter

När våren och sommaren börjar närma sig varje år går telefonen alltid lite extra varm på salongen, då människor kommer på att de akut behöver få hjälp med att göra sina fötter redo för sandalerna. Under vintern är det däremot mer sällsynt att vi har kunder som går på regelbunden pedikyr. Jag känner (tyvärr) själv igen mig i tankesättet att ”det är ju ändå ingen som ser mina fötter under vintern”. Men jag tänkte påminna er och mig själv om att det inte bara är för den sakens skull man bör ta väl hand om sina fötter. För att undvika problem som förhårdnader, hälsprickor och liktornar som gör ont är det jättebra att unna sig en pedikyr med jämna mellanrum även under vinterhalvåret.

Välkommen in för en skön stund för både sinnet och fötterna!

// Emilie, hudterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar