söndag 24 oktober 2010

Doft tips!

Nu på Höst/vintern brukar de flesta göra förändringar. Ljust sommarblekt hår blir mörkt, makeup går från lätt till mer sotat även på dagtid, kläder blir självklart mer men oftast oxå mörkare mustigare färger. Jag själv brukar gilla att ha tyngre parfymer på höst/vinter. Min nuvarande favorit är Chloé eau de parfum vilket är en Väldigt kvinnlig doft med bas av amber, honung och cederträ. Jag blir nästan beroende av den och kan inte sluta gå och dofta på handlederna under dagen.På salongen vill jag självklart inte använda mig av parfymer alltför mycket då vissa har allergier. Så under arbetstid använder jag istället body mist. Just nu änvänder jag Laneche body mist vilket har en fräsch ren doft som är väldigt mild och passande om man vill ha en doft men samtidigt inte kan använda för starka dofter. Två ljuvliga dofter som absolut förtjänar en plats i badrumsskåpet!

// Linn hudterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar