lördag 27 augusti 2011

Hur kan du få starkare naglar


Det första du kan göra är att byta nagelfil. Visste ni att "vanliga" sandpappersfilar gör små osynliga sprickor ner i nageln som så småningom får den att skiva sig?

Med en glasfil kan man fila med åt båda hållen utan att nageln skivar sig. Glasfilen är ju mycket dyrare än en vanlig men den slits aldrig (om man inte tappar den så den går sönder).





Nagelbandsolja. Okej, nu är jag själv väldigt bekväm av mig så jag kör lite "när jag kommer ihåg det och när det blir akut"-stilen (det blir kanske 3 ggr/ vecka). Men det funkar verkligen! Oljan gör naglarna mjuka och återfuktade så det inte skivar sig och går av lika enkelt.
Dessutom ökar massagen av nagelbanden blodcirkulationen och får nageln att växa snabbare.

Jag rekommenderar LCN Nail oil som ofta finns att köpa på nagelsalonger och dylikt.




Nagelstärkare från LCN. Den här målar jag toppen på naglarna med ca. två gånger i veckan eller så fort jag känner att de börjar skiva sig. Även bra om man har väldigt mjuka naglar som går sönder av den anledningen.


Vitaminer, har en väldigt stark påverkar på hur vårt hår och våra naglar mår. Fråga på hälsokost eller på apoteket för att få något som passar just dig.




Att boka en manikyr är även det att rekommendera. Våra hud- och nagelterapeuter hjälper dig med rätt produkter och ser till att få bort nagelband, formar och tar hand om dina naglar- och händer. Mer information om våra behandlingar för händer och fötter


Lycka till!


Sara Lindström Akhondi
Verksamhetschef Face & Body




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar