torsdag 9 september 2010

En intervju med Erica



Hej, vad heter du?
Jag heter Erica Calles!


Hur länge har du jobbat här, vad har du för utbildning?
Jag har jobbat på Face & Body sedan juli 2010. Min utbildning till auktoriserad hudterapeut gick jag på St Eriks Hudvårdsutbildning här i Stockholm. Jag är hälsopedagog i botten som jag läste på högskolan i Gävle och diplomerad masssör.


Vad gjorde du innan du började arbeta på Face and Body?

Jag har bland annat jobbat som massör på ett företag där jag åkte runt till andra företag och masserade. Sen jobbade jag som receptionist och massör på ett exklusivt gym här i Stockholm och senast arbetade jag som hudterapeut på en salong inne i city.

Vad är det bästa med ditt yrke?

Att jag får möjligheten att få människor att må bra. Sen är aldrig dagarna det samma, då det kan vara så många olika behandlingar inbokade.

Hur har du utvecklats på Face and Body?
Då jag inte har jobbat här så länge är det lite svårt att svara på. Det jag hoppas är att jag kommer att fortsätta lära mig olika tekniker och metoder för att kunna göra ännu bättre behandlingar. För varje kund får man mer erfarenhet och lär sig nya saker det gör man hela livet!


Tips till dina kunder och eventuella nya kunder?

Huden är vårat största organ och ska bland annat hjälpa kroppen att bli av med slaggprodukter. På natten återhämtar sig huden och transporterar ut slaggen till ytan, vilket man ibland kan märka att man är lite fetare runt exempelvis näsvingarna. Detta måste man hjälpa huden att bli av med och det genom att rengöra sig på morgonen. På kvällen är det dags igen, då rengör man huden från make-up och exempelvis föroreningar. En bra hudvårdsrutin är a och o för att hålla huden fräsch. Det många inte tänker på är att huden utsätts för påfrestningar hela dagarna, även på natten. Tänderna utsätts bara då vi äter något, ändå borstar man dem två gånger per dag som en rutin. Tänk lika när det gäller huden!!

Vilken är din favoritprodukt i Ert sortiment?

Måste säga Lanèche Facial Peeling. Det är en enzympeeling med aha-syror i. Det är inga hårda korn i som kan irritera och därför kan även den mest känsliga huden använda denna. Peela huden en gång i veckan eller varannan vecka med denna och man får en otrolig lyster! Plus att det luktar helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar