torsdag 9 september 2010

En intervju med Isabelle



Hej, vad heter du?
Jag heter Isabelle Hooshidar och jag arbetar på Face and Body i Kfems' modevaruhus här i Vällingby.

Hur länge har du jobbat här, vad har du för utbildning?
Jag är utbildad massage- och spaterapeut, på Axelssons gymnastiska institut och har jobbat här sedan februari 2009.

Vad gjorde du innan du började arbeta på Face and Body?
Jag arbetade för ett amerikanskt företag på en stor lyxkryssare. Vi började i medelhavet för att senare korsa Atlanten och sedan infinna oss i Karibien. Där kunde jag masserade upp till tolv timmar om dagen.

Vad är det bästa med ditt yrke?
Det är ett underbart yrke som ger både uppskattning och väldigt många tacksamma människor. Jag får hjälpa till att bidra till skön avslappning och ett sundare liv.


Hur har du utvecklats på Face and Body?
Genom Face and Body har jag fått möjligheten att gå väldigt många kurser, inom allt från make-up, till hudvård. Det är otroligt kul att lära sig nya tekniker och produktsortiment.
Till hösten introducerar vi en rad nya behandlingar med vår ShapeMaster, där jag för tillfället håller på att utbilda mig i. Det är ett otroligt bra verktyg att komplettera mina massagekunskaper med och jag ser fram emot att kunna erbjuda kunderna dessa behandlingar.

Tips till dina kunder och eventuella nya kunder?
Det vanligaste problemet jag stöter på hos mina kunder är en trött ländrygg, som ofta beror på att den djupa magmusklulaturen är svag. Här räcker det inte med massage utan det kräver att du tränar magen.
Till kunder som har ett stillasittande kontorsarbete vill jag rekommendera mjuka rörelser i nack- och axelpartiet under dagen. Att tillföra värme till dessa är också optimalt!
Massage ger positiva effekter. Att erbjuda friskvård på arbetstid är effektivt för att få friskare medarbetare. Det tjänar både företaget och anställda på!

Vilken är din favoritprodukt i Ert sortiment?
Laneché Firming and Moisturizing Body Cream, för att den är krämig som grädde och doftar ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar