onsdag 17 november 2010

Bare Minerals

Innan jag började använda Bare Minerals så var jag lite skeptisk mot mineral makeup. Kan verkligen en puder-foundation sitta bra och täcka alla "skavanker"?
Sen testade jag och blev verkligen nöjd!

Id Bare Minerals foundation täcker till 100% och fick min hy (som alltid varit känslig och lite röd) att se mycket bättre ut. Alla mina blemmor försvann helt eller blev betydligt mindre och framför allt så gav det ett naturligt resultat!
Det syns inte ens att man har foundation utan ger bara en fin, jämn hudton. Glöm alla kanter och känslan av att ha en tjock mask i ansiktet, Id funkar för alla! Unga som gamla, oavsett hudtyp.

Här kommer lite matnyttig fakta om Bare Minerals som kan vara bra att känna till om man vill veta lite mer om deras produkter. Jag kommer nog aldrig sluta använda dem!


MARKNADENS RENASTE MINERALMAKEUP
bareMinerals är en komplett makeupserie baserad på 100 % rena mineraler. De mineralbaserade produkterna är fria från konserveringsmedel, parfym, stabiliseringsmedel, mineraloljor, syntetiska färgämnen, parabener och andra kemiska ingredienser som kan verka irriterande på känslig eller oren hud. Produkterna är ej testade på djur.

VÄLGÖRANDE EFFEKT
bareMinerals Foundations SPF 15 jobbar med huden, inte mot den. Flera av mineralerna har vårdande effekt och motverkar torr hud och hudirritationer, samt även hudens åldrande tack vare skyddet mot solen. bareMinerals passar alla hudtyper, även känslig och oren hud.



Hoppas att ni fick lite mer information när det kommer till Bare Minerals :)
De finns bl a att köpa på Face & Body och andra välsorterade kosmetikavdelningar.

Ha det bra!
/Eleonore, makeup artist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar