tisdag 9 november 2010

Bli en livsnjutare och låt även huden njuta!

Min livs stil får mig till en fin hud........

Jag måste säga igen att sömnen är overhört viktig för våran hud!

Frisk luft och långa promenader berättade en läkare för mig kan vara den största orsaken till ett långt friskt liv!

Försök att äta på regelbundna tider; ex en stor frukost varje morgon med mycket grönt, en bra husmanskost lunch (underbara luncher här på Ulvfsunda slott) samt att försöka äta middag innan kl. 18.00, eftersom du inte rör dig på samma sätt och förbränner så som du gör under dagen.

Tänk också på att inte använda krämer som kan vara skadlig f)ör dig hud! i form av mineraloljor, parfymer och alkohol mm, för du skall tänka på detta sätt (tips) ; du stoppar ju inte vad som helst i din mun? det bör du ju inte göra med huden heller. Be din terapeut berätta mer om skadliga ämnen som kan finnas i produkter. Se mitt nästa blogginlägg !

Stressa inte!!! försök att hitta ditt inre lugn och må bra! Njutningen kan vara en kopp härligt ört the som vi bla har på Face&Body, min favorit blev det svarta thèet med grädde och persika. skön musik från "budda bar" eller "cafè del mar" är några av mina gammla godingar.

Solskyddsfaktor även på vintern!!! I våra produkter från LANÈCHE finns det solskydd även BARE MINERALS för att skydda din hud även när du bär make up.

Ett gott skratt förlänger livet! Tänk alltid positivt, det gåt faktiskt att se något positivt i nästa allting, det ger dig mer glädje och mer energi!

Sociala nätverket viktigare än du tror, men alla mår bra av att ha trygga vänner omkring sig. Vi fastnar gärna för vänner som både ser ut som oss och har liknande värderingar, dom har vi också roligast med! Gå ut så ofta du kan på stan, så ofta plånboken tillåter och du kan komma loss från hemmets alla plikter....När jag säger gå ut behöver det inte vara på krogen, man kan lika gärna ta en "fönster-shopping-promenad" för lite ny inspiration.

Jag hittar min inspiration från människor på stan, i tidningar samt när jag åker utomlands finns det mycket jag skulle vilja "hämta hem till stockholm"....! Mina nära vänner inspirerar mig mycket i hur deras levnadssätt, många bra råd och tips!

/Malin Dipl.Spa Terapeut,Face&Body

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar