torsdag 25 november 2010

Tips och trix!

Hej!
Jag tänkte att jag skulle tipsa lite om hur man kan få intrycket av större läppar eftersom jag vet att många gärna vill ha det.

1) Använd ett läppglans med förstorande effekt, tex Buxom Lip Plumper från Id BareMinerals. Jag själv tycker att det känns lite läskigt när det sticker i läpparna vilket det gör av sånna läppglans så då tar jag till ett annat knep.

2) Måla läpparna med ett vanligt läppglans utan förstorande effekt. Ta sedan lite ögonskugga i en ton som går i samma nyans som läppglanset (gärna en nyans ljusare) men med lite skimmer i.
Placera det på mitten av underläppen och överläppen. Se till att det inte blir några skarpa kanter så sudda ut dem med fingret eller en pensel.


Ljuset och skimret från ögonskuggan får läpparna att se större ut. OBS! Om ni har ögonskuggan på hela läpparna försvinner effekten - det är alltså mitten som gäller.
Det funkar även bra att använda ett skimrigt blush eller puder.



Mvh Eleonore
Receptionist & Makeup artist på Face & Body i Vällingby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar