fredag 26 november 2010

Krämiga Morots muffins......!!!


MMMMMmmmm....... Tiden för att baka är inne!!! Här är ett av mina favvo-resept jag kan dela med mig!
Det du behöver /handla;
*3 Ägg
*3 dl socker
*150 gram smält smör (jag använder inte olja)
2-3 dl vetemjöl
3tsk bakpulver
3 st mellan stora morötter (rivas)
2tsk kardemumma
2tsk kanel
1tsk ingefära
1 dl vispgrädde
Börja med ägg och socker tills smeten blivit vitt vispas den. sedan smält smör. därefter blandar du ingredienser vart efter det står ovan.
Du kan börja fylla i stora muffins formar. In i ugnen på ca 200 grader i 15-20 min.
Ta ut dem och låt dom stå för att svalna......
MIN goda glasyr.......!!!
*Philadelphia creme cheese!!! (den största förpackningen ni kan hitta (eller två små)
*riv 2-3msk citronskal samt pressa 2-3 tsk citronsaft
*2 msk vaniljesocker
Smaka av den! den ska inte vara för söt, och inte heller för syrlig!
Därefter smetas den ovan på muffinsarna.Jag brukar dekorera med frukt jag har hemma.
Lycka till kära medlemmar och kollegor!!!
/Malin ulvsunda slott (face&body)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar