söndag 20 februari 2011

Fet hårbotten men torrt hår?

Det är jätte svårt att hitta ett bra schampo som passar sin hårtyp!
Jag lider av (på senaste tiden) fetare hårbotten och att håret lätt blir fett. Däremot är mitt hår ganska slitet och torrt i längderna, vilket betyder att det behöver mycket fukt.
Det är verkligen minuspol mot minuspol.


Jag behöver ett bra schampo som ger fukt och inte torkar ur, dock något som inte oljar hårbottnen ännu mer.
Något sådant exceptionellt schampo och balsam har jag ännu inte hittat,
och då får man vara lite kreativ!

Schamponera mest på de fetare partierna av håret (avser för min del då hårbotten), undvika de torra partierna (längderna oftast på blekt, blonderat, färgat hår).
När det är dags för balsam gör du tvärt om: Undvik de oljigare delarna av håret och fördela balsamet på de torra delarna.


Kör även en inpackning på de torra cirka en gång i veckan!

KURSCHAMPO
Har även hittat detta schampo från Dermarome,
som man använder som ett kur-schampo i tre månaders tid.
Det är ett milt, djuprengörande schampo som hjälper till att balansera talgproduktionen och lugna hudirritationer.
Innehåller bland annat curbicia-extrakt samt essentiell olja av timjan, rosmarin och klöver. Essentiell olja av apelsin aktiverar microcirkulationen och har en naturligt exfolierande verkan av skalpen.
Du hittar den på: http://www.dermarome.se/cat/92.aspx/782




/ Fanny, receptionist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar