tisdag 1 februari 2011

Spenat- och laxpasta

Nu var det länge sedan jag postade ett recept på en god rätt!
Idag blev jag så inspirerad av min kollagas färdigrätt som hon hade med sig - spenat- och lax pasta!

Mitt recept på denna goda, underbara maträtt kommer nedan :)
Jag tycker det är gott med både stuvad och bladspenat, det får man göra lite som man känner för!

Du behöver:
För 2-3 port
1 pkt färsk fettuicini
2 laxfiléer som du steker
4 dl matlagningsgrädde
1 pkt färsk spenat
2 vitlöksklyftor
1 tsk fiskfond
1 dl riven parmesanost
Salt

Koka upp grädden tillsammans med spenaten, fiskfonden och pressad/riven vitlök. Blanda sedan i parmesanosten (om du vill ha det i). Skär laxen i lagom tunna bitar och låt den sjuda några minuter tills den är klar.
Blanda tillsammans med den färska pastan, servera med lite riven parmesan!

Vióla!


Lycka till i köket!
/ Fanny, receptionist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar